Monday, June 15, 2009

Sampai Bila

bertahun sudah menanti
menunggu dan mengharap keajaiban
aku termanggu
seakan esok tiada yang istimewa lagi
untuk hari ini yang penuh mengecewakan

diri ni
lama bertahan
mencari kasih sayang
yang entah ke mana menghilang
terasa diri melayang
melayang layang ke puncak awan

korban kasih
terasa sedih
rasa diri tersisih
walaupun doa takpernah lekang dari yang pengasih

korban hati
terasa bagaikan mati
khas untuk yang dihormati
sesekali bukan mengharapkan untuk terus di ingati

korban jiwa
untuk dia pengubat lara
walau diri sengsara
janji dia kering air mata

ya tuhanku !!
dimanakah kebahagiaan untuk ku
rasa sedih tak mampu dibendung lagi
meskipun menaip dengan sepenuh hati

karya : admie abdullah

1 comment:

  1. kadangkala
    aku tertanya
    sampai bila
    kesetiaanku kau persenda

    kadangkala
    aku tak mengerti
    sampai bila
    kesabaranku ini kau uji

    kadangkala
    aku tak mampu
    untuk terus menunggu
    sampai bila nafasku
    terhenti di hujung waktu..

    kadangkala
    aku bagai tak percaya
    kau yang pernah ku cinta
    berubah janji setia
    buat hatiku luka pedih
    dari kau yang ku gelar kekasih..

    ~ TP ~

    ReplyDelete