Tuesday, May 12, 2009

Aku

aku insan lemah
kau jgn mamah aku
kerna aku bisa marah
bisa parah dan juga bernanah

bila kamu kesunyian
aku akan menemani setiap saatmu
cintaku hanya bermakna bila sunyi
bila sibuk.. aku seperti habuk

tak perlu kata-kata indah
hanya perlu kejujuran hati
air mata hanya satu muslihat
yang bisa buat aku rebah dan sesat

bunga itu mekar bila segar
layu bila tak dijaga tegar
seperti juga diri ini
yg perlukan sinar hatimu

aku tak perlukan cahaya seperti bumi
menemani hanya ketika dinihari
cuma perlukan mata yg melihat
dan hati yang merasa diriku wujud setiap hari..

tak usah putuskan tali gitar
jika kerna kamu tak tahu bergetar
cuma detikkan disudut hati
berjanji untuk setia sentiasa setiap hari

biar patah kata
jangan patah janji
pabila berjanji
janji mungkiri

karya : Nur Nie

No comments:

Post a Comment