Wednesday, May 13, 2009

Harga Sekeping Hati

sahabat
apa ertinya aku pada dirimu
andai hatiku seringkali kau lukai
adakah aku tidak layak bergelar sahabatmu
hingga mudah kau perkotakkatikkan perasaanku
dimanakah janji kita untuk susah senang bersama

sahabat
aku cuba untuk mendekatimu dengan keikhlasan hatiku
namun aku tak mengerti
mengapa tiap kali ku cuba memahami
hatiku yang sering terguris
adakah kau tidak mengingini persahabatan ini lagi
hingga kau mencerca hatiku dengan kata-kata luka
aku hanya mampu tersenyum
tidak melawan atau mencerca semula
aku tidak sanggup membencimu
kerana prsahabatanku ini ku anggap suci
apakah ini harga sekeping hati
membahagiakan tapi dilukai
dilukai kemudian ditinggalkan sendiri
terima kasih sahabat
kehadiranmu mengajarku erti sebuah kesetiaan
rupanya dalam bersahabatan
tak semestinya penuh keikhlasan

karya : daniela

No comments:

Post a Comment