Monday, May 11, 2009

Cinta II

aku tersungkur tiba-tiba
di kamus hati yang bertajuk cinta
yang sarat dengan muatan rindu
yang terbeban dengan kasih sayangmu
dimalam kepergianmu
aku berlagu sendu
hingga terasa kau menjauh
sedangkan cintamu ada disisiku
hingga kau membisikkan kata cinta
yang mendamaikan hatiku
sayang..
aku lepaskan rindu didada langit
mengejar impian cinta sejati kita
aku ucapkan janji dalam percintaan
menciptakan bahagia dijambangan kasih
didalam nafas aku akan bersatu denganmu
dimana aku dan dirimu bersama dan menyatu
menyemai kasih yang tidak akan layu
itulah jawapanmu untukku dikala aku bisikkan
pasti hatiku merintih
menyebut namamu dalam kerinduan
hati berlagu rindu dan sendu
mengenangmu yang kejauhan
dikala rindu bertandang
akan ku sujud pada yang kuasa
memohon dirimu sentiasa tenang dan sejahtera
disamping membisikkan di angin lalu
aku cinta padamu

karya : daniela

No comments:

Post a Comment